این مطالعه با تامین بودجه موسسه ملی بهداشت روانی ، بنیاد تحقیقات اوتیسم به موسسه ملی اوتیسم و استفان آر پشتیبانی شد . جایزه تحقیقات schizophrenia Mallory در UCLA .
درمان شناختی نتایج را برای بزرگسالان مبتلا به اوتیسم بهبود میبخشد .
مبدا :
دانشکده حقوق سلامت دانشگاه پیتسبورگ
خلاصه :
تلاشهای تحقیقاتی اندکی بر روی مداخلات برای بزرگسالان متمرکز شدهاند ، اما یک آزمایش همکاری ششساله جدید دو روش درمانی برای بزرگسالان مبتلا به اوتیسم را مورد آزمایش قرار داد - - و نتایج بسیار متفاوتی پیدا کرد .
پژوهش جمعی جدید در دانشگاه پیتسبورگ از مرکز کار اجتماعی و دپارتمان رواندرمانی ، یک پیشرفت بالقوه برای بزرگسالان مبتلا به اختلال طیفی اوتیسم ( ASD ) است .
در حالی که پیشرفتهای اولیه در تشخیص اولیه و بسیاری از مطالعات مربوط به درمان کودکان مبتلا به ASD وجود داشتهاست ، تلاشهای کمی برای به امروز بر روی مداخلات برای بزرگسالان متمرکز شدهاست . این افراد چالشهای مهمی در بزرگسالی ، از جمله بیکاری ، اختلال اجتماعی و کیفیت پایین زندگی را تجربه میکنند . اعتقاد بر این است که چالشهای افراد مبتلا به اوتیسم در پردازش و درک اطلاعات به این مشکلات در بزرگسالی کمک میکند . اما درمانها برای رسیدگی به چنین مشکلاتی عملا ً وجود ندارد .
این مطالعه شش ساله جدید ، ” درمان شناختی برای اختلالات طیف اوتیسم بزرگسالان : نتایج یک کارآزمایی بالینی تصادفی تصادفی ” شامل ۵۴ بزرگسال بوده و توسط شان Eack ، Ph.D. ، M.S.W. ، Pitt’s دیوید E . epperson ، استاد کار اجتماعی و روانپزشکی ، و نانسی Minshew ، استاد روانشناسی و عصبشناسی .
این مطالعه دو روش درمانی ، درمان بهبود شناختی ( CET ) و درمان حمایتی را مورد آزمایش قرار داد .
CET متمرکز بر کمک به بزرگسالان برای بهبود فکر و درک اجتماعی از طریق تمرینهای مبتنی بر کامپیوتر که برای بهبود توجه ، حافظه و حل مساله طراحی شدهاند ، همراه با تمرینهای گروهی کوچک که برای کمک به افراد برای درک دیدگاههای دیگران و درک بهتر موقعیتهای اجتماعی طراحی شدهاند .
بخش کامپیوتری درمان برای جفت بزرگسالان مبتلا به اوتیسم تجویز شد تا به بهبود تواناییهای شناخت شناختی آنها ، مانند توجه و انعطافپذیری شناختی کمک کند - - که برای مهارتهای سطح بالاتر درگیر در حل مساله ، خود - تنظیم و ارتباط اجتماعی مهم هستند . بعد از چند ماه آموزش کامپیوتر ، گروههای شرکتکننده برای تشکیل گروه کوچکی که بر شناخت اجتماعی و تواناییهای فکری دخیل در درک دیگران و پردازش اطلاعات اجتماعی شرکت داشتند ، شرکت کردند . شرکت کنندگان در این زمینه برای تقریبا ً سه ساعت در هفته در این سیستمهای کامپیوتری و گروهی شرکت کردند .
دومین دوره درمانی که آزمایش شد ، یک جلسه یک ساعته در طول یک ساعت بود که در آن شرکت کنندگان یاد گرفتند که احساسات و استرس خود را مدیریت کنند، مهارتهای اجتماعی خود را بهبود بخشند ، و با مشکلات روزمره کنار بیایند . استاندارد EST بر روی روشهای سنتی رواندرمانی ، مانند درمان رفتاری شناختی ، ساخته میشود و از آنها برای کمک به بزرگسالان مبتلا به اوتیسم آگاهی بیشتری از محرکهای استرس و اجرای استراتژیهای موثر برای مقابله با استرس و عواطف منفی استفاده میکند . این درمان همچنین برای کمک به بزرگسالان مبتلا به اوتیسم ، شرایط آنها را درک میکرد ، که تمرکز بیشتر گروه CET بود ، چرا که بسیاری از بزرگسالان مبتلا به ماهیت اوتیسم ، درمان آن و چالشهایی که در بزرگسالی ارائه میکند ، نبوده اند . شرکت کنندگان به طور تصادفی به درمان CET یا EST
یافتههای study’s ، که در مجله تحقیقات اوتیسم به صورت آنلاین منتشر شد، نشان داد که بعد از ۱۸ ماه درمان ، بزرگسالان مبتلا به اوتیسم که CET دریافت کردهاند ، افزایش قابلتوجهی در عملکرد شناختی ، به ویژه در توجه و توانایی آنها برای پردازش سریع اطلاعات دارند . این دستاوردهای شناختی به برخی از شرکت کنندگان کمک کرد که بسیار قابل استخدام باشند . پیشرفتهای بیشتر نیز در شناخت اجتماعی و درک اجتماعی دیده شدند .
منبع سایت علم روز