allem گفت: ” بسیاری از گزینههای ناسالم نیز وجود دارند که روباتهای اجتماعی میتوانند تبلیغ کنند و تحقیقات آتی ما بر حوزههایی مانند بسترهای برنزه کننده، مکمل، رژیمهای غذایی و یا نوشیدنیهای قندی متمرکز هستند.
امیلیو Ferrara و Sree Priyanka Uppu از موسسه علوم اطلاعرسانی دانشگاه کارولینای جنوبی و نانسی Tess کروز و جنیفر Unger از دانشکده پزشکی پیشگیرانه دانشکده پزشکی کک به این مطالعه کمک کردند.
این تحقیق به طور کامل توسط دولت فدرال از طریق یک کمک ۲۰،۰۰۰ دلار (P۵۰CA۱۸۰۹۰۵)از موسسه ملی سرطان و مرکز دارویی و داروی آمریکا برای محصولات تنباکو پشتیبانی شد.
دوست یا دشمن؟ ذهن ناخودآگاه چگونه چهرهها را در میان انبوه جمع میکند
محقق دانشگاه عبری تسلط و تهدید را در صدر فهرست چهرهها کشف میکند که به سرعت در میان جمعیت ثبت میشود.
مبدا:
دانشگاه عبری اورشلیم
خلاصه:
تصور کنید در خیابانی شلوغ مانند میدان تایمز در نیویورک در حال قدم زدن هستید. افراد زیادی در اطراف آن وجود دارند. همانطور که در میان جمعیت راه خود را باز میکنید، مغز شما چندین چهره را متوجه میشود اما بقیه را نادیده میگیرد. چرا این طور است؟ فرایندهایی که تعیین میکنند کدام صورت مغز ما انتخاب میکند تا ببیند و آنهایی که اجازه دارند در پسزمینه محو شوند چیست؟ محققین مشاهده کردند که ابعاد صورت که به سرعت توسط شرکت کنندگان ثبت شدند، آنهایی بودند که قدرت و تسلط را نشان میدادند.
تصور کنید در خیابانی شلوغ مانند میدان تایمز در نیویورک در حال قدم زدن هستید. افراد زیادی در اطراف آن وجود دارند. همانطور که در میان جمعیت راه خود را باز میکنید، مغز شما چندین چهره را متوجه میشود اما بقیه را نادیده میگیرد. چرا این طور است؟ فرایندهایی که تعیین میکنند کدام صورت مغز ما انتخاب میکند تا ببیند و آنهایی که اجازه دارند در پسزمینه محو شوند چیست؟
امروز، یک مطالعه جدید در ژورنال رفتار انسانی اثر انسانی پروفسور Ran Hassin، استاد دانشگاه عبری اورشلیم (HUJI)’s)و پروفسور الکساندر Todorov از دانشگاه پرینستون و پروفسور الکساندر Dotsch، استاد دانشگاه Utrecht در هلند، توضیح میدهد که چگونه ذهن ناخودآگاه به صورتهای انسانی و دو نوع مواجه میشود که انتخاب میکند تا آگاهانه ببینند، یعنی: آنهایی که با نفوذ و تهدید مرتبط هستند و تا حد کمتری با قابلاعتماد بودن ارتباط دارند.
Hassin و تیم تحقیقاتی او شش آزمایش با ۱۷۴ شرکتکننده انجام دادند. محققان در این آزمایشها، شرکت کنندگان را در معرض ۳۰۰ مجموعه از تصاویر به سرعت در حال تغییر قرار دادند. در یک چشم، شرکت کنندگان در معرض تصویر چهرههای انسانی قرار گرفتند، و در چشم دیگر، آنها در معرض اشکال هندسی قرار گرفتند. سپس از شرکت کنندگان خواسته شد که به محض دیدن چهره انسانی، کلید کامپیوتر را فشار دهند.
با هجوم محرکها - - تصاویر و تصاویر سریع - - چند ثانیه طول کشید تا متوجه شود که یک چهره دیده میشود و سپس به “انتقال” این تصاویر به مغز آگاهانه برای پردازش تبدیل میشود. محققان مشاهده کردند که ابعاد صورت که به سرعت توسط شرکت کنندگان ثبت شدند، آنهایی بودند که قدرت و تسلط را نشان میدادند.
وی خاطرنشان کرد: ” راه رفتن در سراسر جهان ذهن ناخودآگاه ما با یک کار فوقالعاده مواجه است: تصمیمگیری درباره کدام محرکها، تسلط و تهدید بالقوه را اولویتبندی میکند.
منبع سایت علم روز
روانشناسی