التهاب , اتصال به مدار , حافظه فعال
محققان در زمینه علم اعصاب محیطی گزارش دادند که سطوح بالاتر il - ۳ در نوزادان با اتصال ضعیف مدار در نوزادان ارتباط دارد و حافظه فعال در سن دو سالگی را کاهش میدهد . نقص حافظه فعال - توانایی حفظ ذهن - علائم چند اختلال ذهنی را نشان میدهد و تصور میشود کلید ” کارکردهای اجرایی ” مانند مهار و کنترل تکانه است . حافظه کاری نیز به مدارهای مشابه وابسته است که اتصال کارکردی را کاهش میدهد .
محقق با استفاده از فنآوری یادگیری ماشینی / یادگیری ماشینی این یافتهها را به مدلی اضافه کرد که امکان استنتاج از حالت التهابی مادر در دوران بارداری را فراهم میکند و به طور بالقوه , پیشبینی توانایی حافظه فعال در آینده کودک را پیشبینی میکند .
عملکرد مغز در هنگام تولد میتواند به عنوان یک نشانگر قابلاعتماد از محیط قبلی و پیشبینیکننده عملکرد بعدی باشد . ” ” با شناسایی بهتر نشانگرهای التهابی اولیه , ممکن است بتوانیم مداخلاتی را برای افرادی که بیشترین مزایا را دارند , توسعه دهیم . “
تورم , رشد جبرانی , شناخت
محققان گزارش دادند که سطوح بالاتر il - ۳ در مادران با رشد سریع در مسیر سیمکشی در طول سال اول زندگی مرتبط است . شواهد نشان میدهد که این امر ممکن است منعکسکننده پاسخ جبرانی به رشد نسبتا ً کوتاه پیش از تولد باشد . قابلذکر است که این ” رشد جبرانی ” عملکرد شناختی ضعیفتر در سن یک را پیشبینی کرد . محققین اشاره کردهاند که یک الگوی مشابه اغلب در افراد با asd دیده میشود .
کنترل تکانه , رشد مرکز احساسات
در رشته روانپزشکی , باس و همکاران نشان دادند که رابطه سطوح il - ۳ مادری با عملکرد و ساختار مغز نوزادان , عملکرد کودکان را در آزمون کنترل تکانه در دو سالگی پیشبینی میکند . کودکان مادران دارای سطوح بالاتر il - ۳ در دوران بارداری تمایل به داشتن یک ساختار تشریحی بیشتر و بیشتر مرتبط با عملکرد دارند .
باس گفت : ” او برای رشد طبیعی مغز بسیار مهم است , بنابراین ما قطعا ً نمیخواهیم آن را ببندیم . ” ” ما هنوز باید بیشتر در مورد سطوح مرتبط با پیامدهای معکوس یاد بگیریم . تا آن موقع , تمرکز باید بر هدف قرار دادن آن شرایط در مادری باشد که در طول دوران بارداری غلظت il - ۱۰ را بالا ببرند . “
آهنگهای ” پنهان ” مغز اجتماعی در asd
بازی با افزایش اتصال به مدار مغز و شاید اجتماعی بودن
۷ ژوییه , بههنگامسازی علم
متن خواندن .
افراد جوان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم ( asd ) در حال بازی کردن یک بازی معما هستند در حالی که تصویربرداری تشدید مغناطیسی کارکردی ( fmri ) انجام میشود . در واقع , این بازی توسط فعالیتهای مغزی خود انجام شد .
هر چه شرکت کنندگان بیشتر به خود مدار مجتمع مغزی فعال را در ارتباط با asd نشان دهند , قطعات بیشتری از پازل پر شده - به منظور آشکار کردن تصویر . ازآنجاکه این بازی توسط فعالیت مدار کنترل میشد , شرکت کنندگان ناخواسته مغز خود را تنظیم میکردند . اسکن حالت استراحت بعد از جلسات , ارتباطات را بین دو شبکه کلیدی مغز اجتماعی نشان میدهد که معمولا ً با یکدیگر در asd حرف نمیزنند . والدین شرکت کنندگان به بهبود رفتار اجتماعی فرزندانشان نسبت به این افزایش در اتصال مدار اشاره کردند .
الکس مارتین , رئیس بخش علم اعصاب شناختی , توضیح داد : ” این بازی به جای مشخص کردن وظایف صریح , تقویت مثبتی را برای حالتهای دلخواه خود ایجاد کردهاست . “
منبع سایت