در حالی که تحقیقات بیشتر در زمینه درک زیستشناسی اوتیسم ، دسترسی به درمان موثر و خدمات متناسب با مراحل زندگی ، به عنوان چالشی برای افراد مبتلا به ASD و خانوادههای آنها باقی ماندهاست . در سال ۲۰۱۳ ، کمیته هماهنگی بین سازمانی بین سازمانی ، گروه مشاوره فدرال خدمات انسانی و خدمات انسانی ، یک برنامه استراتژیک به روز شده برای تحقیقات اختلال اوتیسم را توسعه داد که دسترسی به خدمات را به عنوان نگرانی اصلی افراد و خانوادههایی که تحتتاثیر ASD قرار داشتند تعیین کرد . NIMH برای ترویج تحقیق در مورد این موضوعات ، درخواستهایی را برای مطالعه مدلها برای ارایه خدمات ASD در دوران اولیه کودکی ، در دوران گذار از دبیرستان ، و در بزرگسالی ، مطرح کرد .
علایم ASD در دوران اولیه کودکی پدیدار میشوند . مراکز کنترل بیماری و پیشگیری از بیماری در مورد شیوع اوتیسم ، که در مارس ۲۰۱۴ منتشر شد، حدود ۱ در ۶۸ کودک با ASD شناسایی شدند . مشخصههای مرکزی ASD در ارتباطات اجتماعی ، و محدود کردن الگوهای تکراری رفتار و علایق ، مشکلاتی دارند . این تشخیص توسط افرادی تقسیم میشود که به طور گسترده در تواناییها و نشانهها متفاوت هستند ، از آنهایی که دارای معلولیتهای ذهنی و زبانی هستند، افرادی که دارای معلولیت ذهنی هستند اما دارای درجاتی از اختلال اجتماعی هستند .
علیرغم تعداد قابلتوجهی از افراد که با ASD شناسایی شدند ، دسترسی به خدمات موثر در بهترین حالت متناقض است . دکتر توماس Insel ، مدیر این تحقیق ، گفت : ” والدین اغلب برای هدایت چیزی که در دسترس است رها میشوند ، و نگران آینده هستند، زیرا کودکان تحتتاثیر آنها در بزرگسالی رشد میکنند ، که در آن شناسایی نیاز و مشارکت در مداخلات بهینه و خدمات برای همه سنین استاندارد خواهد بود .”
مبلغ ۷.۹ میلیون دلار بودجه سال اولیه برای این ۱۲ کمکهای تحقیقاتی اهدا شدهاست . هر پروژه به طور خاص به مسایل مربوط به یکی از سه گروه سنی میپردازد ( همچنین یک لیست جداگانه از ۱۲ پروژه با شرحی مختصر از هر کدام را ببینید ) :
نخستین دوران کودکی ( پنج پروژه ) : تحقیقات نشان میدهد که مداخلات اولیه و فشرده برای ASD میتواند چالشهای رفتاری و رفتاری را کاهش دهد، اما غربالگری اولیه و ارجاع به درمان به طور معمول در تنظیمات کودکان ارایه نمیشود . این پروژههای تازهتاسیس ، نوزادان را از تولد تا ۲ سالگی هدف قرار میدهند و قصد دارند تا استراتژیهایی برای غربالگری جهانی همراه با ارجاع به خدمات و تعامل در خدمات مورد آزمایش قرار دهند تا مشخص شوند که چگونه به مداخله اولیه کودکان مبتلا به ASD در این گروه سنی دست یابند . این مطالعات به موضوعات هماهنگی میان زمینههای مختلف مانند مراقبتهای اولیه ، خدمات اجتماعی ، سیستم آموزشی ، برنامههای معلولیت ، مراقبتهای ویژه ASD ، و بهداشت عمومی و خصوصی رسیدگی خواهند کرد .
دوران گذار ( چهار پروژه ) : دوره گذار بین دبیرستان و بزرگسالی میتواند برای افراد جوان مبتلا به ASD دشوار باشد . زمانی که آنها از دبیرستان فارغالتحصیل میشوند ، این افراد ممکن است واجد شرایط نباشند یا فورا ً به خدمات بزرگسالان متصل شوند . تحقیقات نشان میدهند که به احتمال کمتری به تحصیلات خود ادامه میدهند و یا استخدام میشوند ، حتی در مقایسه با بزرگسالان جوان با انواع معلولیتها . این تحقیق جدید هماهنگی خدمات مبتنی بر مدرسه را برای درگیر کردن جوانان و خانوادههای آنها در برنامهریزی برای انتقال به بزرگسالی به منظور کاهش یا حذف قطع ارتباط مورد نیاز ، خدمات ، یا فعالیتهای مربوط به سن ، توسعه خواهد داد .
بزرگسالان ( سه پروژه ) : علاوه بر چالشهای پیش رفته توسط افراد جوان با ASD در بزرگسالی ، تعداد رو به افزایشی افراد شناختهشده در بزرگسالی شناسایی میشوند . بسیاری از بزرگسالان مبتلا به ASD دارای مشکلاتی در زمینه اشتغال ، روابط اجتماعی ، مسکن و عملکرد مستقل هستند . مطالعات استراتژیهایی را برای حفظ تعامل در حمایت اجتماعی ، برنامههای شغلی و شغلی و سایر خدمات با هدف حمایت از زندگی مستقل ، توسعه و تست خواهند داد .
منبع سایت