با توجه به یک مطالعه جدید ، گذار از دبیرستان به کالج ممکن است استرس زا باشد - - اما میتواند برای دانشجویانی که از مدرسه با هم سن و سالان خود فارغالتحصیل میشوند و در کالج با دانش آموزانی که توانایی کمتری دارند ، فارغالتحصیل شوند ، بسیار افسرده کننده باشد .
نویسنده مطالعه ، متیو Andersson ، استادیار جامعهشناسی در دانشکده هنر & University’s میگوید : ” خانوادهها در مورد نیاز به تحصیلات دانشگاهی زیاد صحبت میکنند و انتقال به کالج ” کمتر ” - نسبت به دبیرستان ” one’s “- - با نام ” undermatching ” شناخته میشوند . در حالی که می توان به سختی می توان به خوبی اندازهگیری کرد ، تصور میشود که undermatching از دبیرستان به کالج به دلیل نگرانیهای مالی خانواده از جمله جلوگیری از وام بیش از حد دانشآموز و بدهی پس از فارغالتحصیلی ، رایج است .”
به گفته مولف اصلی Noli برزیل ، دکتر Noli برزیلی ، استادیار جامعه و توسعه منطقهای در دانشگاه کالیفرنیا ، دیویس ، دانشجویانی که از دبیرستان فارغالتحصیل میشوند به طور متوسط ۲۷ درصد افزایش در نشانههای افسردگی را تجربه میکنند .
مطالعه - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
برزیل و Andersson برای انواعی از خصوصیات پسزمینه دانشجویی مانند GPA ، دستاورد تحصیلی ، انتظارات دانشگاهی ، وضعیت اجتماعی - اقتصادی خانواده و ساختار خانه کنترل شدند . این به آنها این امکان را میدهد که به بحثهایی در مورد اینکه آیا عوامل فردی یا مدارس برای پیشبینی استرس در طول گذار کالج اهمیت بیشتری دارند ، پاسخ دهند . Andersson گفت که مطالعه آنها بر تغییرات در سطح مدرسه متمرکز بود ، تمرکزی که در مطالعات پیشین در زمینه گذارهای کالج و رفاه دانشجویان نادیده گرفته شدهبود .
او گفت : ” زمانی که شما به آن فکر میکنید ، یک گذار کالج از سه بخش تشکیل شدهاست : جایی که شما از آنجا میآیید و تفاوت بین این دو بخش را در نظر بگیرید ، به طوری که ما میتوانیم برای اولین بار نقش منحصربفرد را در نظر بگیریم که انتقال قدرت مدرسه - - نه فقط مدارس خاص - - ممکن است در طی سالهای تحصیلی به دانش آموزان تبدیل شود .”
محققان دادهها را از ۱، ۴۵۳ پاسخدهنده در مطالعه ملی نوجوانان تا بزرگسالان که توسط موسسه ملی بهداشت کودک و توسعه انسانی و دیگر آژانسهای فدرال تامین مالی شدهاند ، مورد بررسی قرار دادند . شرکت کنندگان در حدود ۱۰۰ مدرسه عالی در سراسر آمریکا پرسشنامهها را تکمیل کردند در حالی که در دبیرستان و چند سال بعد که آنها در دانشکدههای چهار ساله ثبتنام کردند .
این مطالعه نشان داد که انتقال رو به پایین به علائم افسردگی در طول کالج در سطوح مشابه با عوامل سابقه مانند توانایی شخصی یا سابقه خانوادگی ، پس از تنظیم برای سطوح افسردگی اولیه مرتبط است .
از دانش آموزان پرسیده شد که اغلب در طول هفته گذشته ، ” افسردگی ” داشتند ، از زندگی لذت میبردند ، از چیزهایی که معمولا ً آنها را اذیت میکردند، فاقد انرژی بودند ، مشکل تمرکز کرده بودند و احساس میکردند که دیگران از آنها بدشان میآید.
برای اندازهگیری اعتماد به نفس ، از آنها پرسیده شد که چقدر با این اظهارات موافق هستند که “شما ویژگیهای خوب زیادی دارید ” ، ” شما خودتان را به روشی که هستید دوست دارید ” و ” شما درست در مورد درست انجام میدهید .”
دقیقا ً به همین دلیل افسردگی ممکن است همراه با انتقال از پایینتر به یک محیط دانشگاهی بالاتر مشخص نباشد . شاید دانش آموزان احساس کنند که با پتانسیل خود زندگی نمیکنند ، یا ” گذار رو به پایین ” ممکن است باعث ایجاد حس ناجور ” فرد ” شود . این ممکن است باعث شود که دوستان کمتری داشته باشند و یا احساس وابستگی به کالج یا دانشگاه داشته باشند که یکی از آنها در آن شرکت میکند .”
منبع سایت علم روز