تحقیقات قبلی نشان دادهاست که دانش آموزان توانایی بالاتر در یک محیط دانشگاهی کمتر دارای تصویر خود - - چیزی هستند که محققان آن را ” اثر کوچک - - تالاب ” میدانند - - - - یک ” ماهی کوچک در یک استخر بزرگ ” ( یک دانشآموز با استعداد در یک گروه با استعداد ) . پژوهشگران گفتند : ” اما به دلیل اینکه تحقیقات بر روی مدارس ویژه متمرکز بودهاند ، به جای گذارهای مدرسه به طور کلی ، حرکت به یک مدرسه ضعیف توانایی ممکن است برای سلامت ذهنی مضر باشد - به گونهای که توسط مطالعات قبلی نادیده گرفته شود .
علاوه بر این، برخی تحقیقات قبلی نشان دادهاند که هنگام حرکت به محیط دانشگاهی جدیتر ، ارزیابیهای خود از دانش آموزان از هوش آنها رنج میبرد - - حتی اگر دارای توانایی آکادمیک بالایی باشند .
Andersson میگوید : ” ممکن است احساس صلاحیت بیشتری داشته باشید - - حتی اگر شما خودتان هم توانایی بالایی داشته باشید - - چون توسط ستارههای درخشان احاطه شدهاید . ” او گفت : “اما در عین حال ، دانشجویانی که در کالجهای محلی یا ممتاز ثبتنام کردهاند ممکن است در مصاحبت همتایان دارای توانایی شناخته شوند که به ” اثر انعکاس یافته ” معروف هستند . در حالی که احساسات of و basking در افتخار میتواند اثرات منفی بر رفاه داشته باشد ، مطالعه نشان داد که شرکت در یک کالج توانایی بالاتر نسبت به دبیرستان رابطه معنیداری با افسردگی یا عزتنفس ندارد ، نسبت به عدم توانایی مدرسه در تغییر از دبیرستان به کالج .
این مطالعه نه تنها برای دانشجویان و خانوادههای آنها بلکه برای مشاوران و دانشمندان علوم اجتماعی ، پیامدهایی دارد .
” توصیه مشاوران این است که بیشتر در مورد دبیرستان و سابقه دانش آموزان یاد بگیرند . Andersson گفت : ” در مورد محیط مدرسه ، نه فرد ، احساس خستگی و یا داشتن زمان سختی برای دوست داشتن در کالج به طور قطع رابطه با استرس یا افسردگی است ، اما این عوامل بالقوه میتوانند تحتتاثیر پیشینه دبیرستان و بویژه تفاوت در زمینههای تحصیلی در سراسر دوران گذار باشند .”
محققان گفتهاند که مطالعه آنها محدودیتهایی دارد ، چرا که حاوی اطلاعاتی در مورد سایر عوامل مدرسهای نیست که ممکن است بر سلامت دانشجویان در طول یک گذار ، مانند تغییرات در فرهنگ مدارس و یا میراث نهادی ، و یا تغییرات در فعالیتهای فوقبرنامه در دسترس ، تاثیر بگذارد .
Andersson گفت : ” تغییرات در محیطهای دانشگاهی ، همچنین خود محیط مدرسه ، و تحقیقات آتی باید آن تفاوتها را برای به دست آوردن بینش بزرگتر در گذار به کالج و رفاه در دوران اولیه بزرگسالی و فراتر از آن ترکیب کنند .”
مسائل مربوط به سلامت روانی مربوط به رانندگی پرخطر در نوجوانان دارای مجوز جدید
مبدا :
Wolters سلامت Kluwer
خلاصه :
علائم سلامت روانی مربوط به اختلال کمتوجهی بیشفعالی ( ADHD ) و اختلال رفتار با خطاهای افزایشیافته در یک شبیهساز رانندگی و رفتارهای رانندگی پرخطر در نوجوانان مرتبط هستند .
با توجه به مطالعه در تحقیقات پرستاری که توسط Wolters Kluwer منتشر شدهاست ، علائم سلامت روانی مربوط به اختلال کمتوجهی بیشفعالی ( ADHD ) و اختلال رفتاری با افزایش خطاهای رانندگی در یک شبیهساز رانندگی و رفتارهای رانندگی پرخطر در نوجوانان مرتبط هستند .
نویسنده به نام کاترین سی میگوید : ” Inattention با اشتباهات بیشتری در شبیهساز رانندگی همراه است و علائم گزارششده بیشفعالی و اختلال رفتار به طور مستقل با رفتارهای رانندگی پرخطر مرتبط هستند ” . مکدونالد ، دکترا ، RN ، FAAN ، دانشگاه پنسیلوانیا پرستاری و مرکز پیشگیری از آسیب و آسیب در بیمارستان Children’s فیلادلفیا . یافتهها حاکی از آن است که مسائل مربوط به سلامت روانی ممکن است منجر به خطر تصادفات در رانندگان جوان گواهینامه شده شود .
منبع سایت علم روز