” ما اطلاعات زیادی در مورد ژنتیک و زیستشناسی سیستمهای مغزی نسبت به همین جنبههای یادگیری زبان میدانیم . از آنجا که نتایج بدستآمده حاکی از آن است که یادگیری زبان به سیستمهای مغز , ژنتیک , زیستشناسی و مکانیسمهای یادگیری این سیستمها بستگی دارد . “
برای مثال , هر چند محققان اندکی در مورد اینکه کدام ژن زمینهساز زبان است , ژنهایی که نقشهای ویژهای در دو سیستم مغز ایفا میکنند , دارند . یافتههای این مطالعه جدید نشان میدهد که ممکن است این ژنها نقشهای مشابهی در زبان داشته باشند . در امتداد همین خطوط , تکامل این سیستمها و چگونگی شکلگیری آنها زمینهساز شکلگیری زبان است .
به علاوه , این یافتهها ممکن است منجر به رویکردهایی شود که بتواند یادگیری زبان خارجی و مشکلات زبانی را در اختلالات بهبود بخشد . “
او میگوید که به عنوان مثال , عوامل دارویی مختلفی از جمله درمان دارویی و استراتژیهای رفتاری برای افزایش یادگیری و نگهداری اطلاعات در سیستمهای مغزی نشانداده شدهاست . این رویکردها ممکن است برای تسهیل یادگیری زبان از جمله نارساخوانی , نارساخوانی , و اتیسم نیز مورد استفاده قرار گیرند .
” ” ما امیدواریم و باور داشته باشیم که این مطالعه منجر به پیشرفتهای هیجانانگیز در درک ما از زبان میشود و اینکه چگونه دو زبان دوم یادگیری زبان و زبان را می توان بهبود بخشید ” .
چه چیزی باعث میشود کودکان اوتیسم کمتر از همسالان خود در حال توسعه داشته باشند?
تحقیق به مقایسه فعالیت عصبی در کودکان مبتلا به اختلال طیف اتیسم میپردازد.
منبع :
دانشگاه کالیفرنیا - ریورساید
خلاصه :
دانشمندان به فعالیت الکتریکی در مغز کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم , یا asd , و یا td نسبت داده شدهاند تا تفاوت در سیستمهای پاداش گروههای مربوطه را تشخیص دهند. یافتههای اخیر حمایت دو نظریه مشهور را فراهم میکند که برای توضیح اینکه چرا کودکان با asd تمایل به اجتماعی کمتری نسبت به همتایان خود دارند : فرضیه انگیزش اجتماعی و فرضیه بسیار شدید جهانی .
دستش را بگیرید . این خودداری آشنا , که در سراسر جهان تکرار شد , اساس یک بازی حدس ساده است که اخیرا ً برای مطالعه اینکه چگونه و چرا کودکان با اختلال طیف اوتیسم ( asd ) با افراد اطراف آنها تعامل دارند , سازگار است .
این بازی در دانشگاه کالیفرنیا , ریورساید , استادیار آموزش ویژه در دانشکده علومتربیتی دانشگاه کالیفرنیا است . به عنوان یک روانشناس بالینی مجاز با یک پسزمینه در علم اعصاب , روانشناسی به فعالیت الکتریکی در مغز کودکان با asd و توسعه معمولی نگاه میکند تا تفاوت در سیستمهای پاداش گروههای مربوطه را تشخیص دهد .
از نظر تاریخی , متخصصین و دانشمندان نظریههای مختلفی ارائه کردهاند تا توضیح دهند که چرا کودکان با asd تمایل به برقراری ارتباط اجتماعی کمتری نسبت به همتایان خود دارند . یک نظریه مشهور , فرضیه انگیزش اجتماعی , حاکی از آن است که کودکان مبتلا به asd به طور ذاتی برای تعامل با دیگر افراد انگیزه ندارند , زیرا از نظر رفتاری توسط تعاملات اجتماعی به همان شیوه برای کودکان td پاداش داده نمیشود .
او گفت : ” اغلب ما زمانی که با افراد دیگر ارتباط برقرار میکنیم , دوپامین دریافت میکنیم , چه از طریق برقراری ارتباط چشمی و یا به اشتراک گذاری چیزی که برای ما اتفاق میافتد - - احساس خوبی برای اجتماعی بودن است . ” فرضیه انگیزش اجتماعی میگوید که کودکان مبتلا به اوتیسم همان پاداش را از تعامل اجتماعی دریافت نمیکنند , بنابراین آنها از راه خود برای مشارکت با افراد بیرون نمیروند زیرا به آنها پاداش نمیدهد . “
منبع سایت علم روز